هفته آینده؛ انتشار کتاب عکس «میشل ستبون» از سیر انقلاب
نوشته شده توسط : rf
بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات(3)

«عباس میر هاشمی» عکاس جنگ و دفاع مقدس با حضور در غرفه تسنیم از انتشار کتاب عکس جدید انجمن عکاسان دفاع مقدس در مورد سیر انقلاب خبر داد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران تسنیم «پویا» «عباس میرهاشمی» رئیس انجمن عکاسان دفاع مقدس با حضور در غرفه‌ خبرگزاری تسنیم خبر از رونمایی کتاب عکسی در مورد انقلاب اسلامی داد و گفت: انجمن علاوه بر فعالیت‌های همیشگی خود که در زمینه  جمع‌آوری،ساماندهی و نگهداری نگاتیوها و عکسهای زمان جنگ تلاش می‌کند، دو کتاب نیز آماده کرده‌ایم و تا روزهای آینده قرار است منتشر شود. که یکی از آنها کتاب عکسهای عکاس معروف فرانسوی «میشل ستبون» که عضو آژانس سیپا بوده‌اند. او قبل از پیروزی انقلاب در ایران بوده‌است و از آن زمان عکاسی کرده‌است. او همچنین عکسهای خوبی از حضور امام در نوفل لوشاتو دارد، بعد از آن نیز با امام به ایران آمده‌اند و انقلاب را عکاسی کرد‌ه‌اند.

رئیس انجمن عکاسان دفاع مقدس از علت حضورش در نمایشگاه گفت و تاکید کرد:برای شرکت در نشست بزرگداشت شهید «سعید جانبزرگی» عکاس جنگ به این نمایشگاه آمدم. من وظیفه داشتم در این جلسه شرکت کنم و نکاتی که به ذهنم می‌رسید را بیان کردم. غرفه‌ای در نمایشگاه مطبوعات نداریم، چرا که هویت رسانه‌ای نداریم. هویت ما انجمنی و نشر است. اگر روزی رسانه شدیم، در این نمایشگاه شرکت خواهیم کرد.

وی افزود: مجموعه عکس ارزشمند و فاخری است که از  سه سال پیش انجمن روی آن کار کرده‌ است. امروز که این خبر را اعلام می‌کنم طراحی‌های کتاب به اتمام رسیده‌است و اگر هماهنگی‌های لازم  انجام شود، هفته دیگر چاپ می‌شود.

وی افزود: «شهید سعید جانبزرگی» عکاس بسیار خلاق و صاحب تفکری بود که زود از میان ما رفت. بعضی از تک عکسهای او را من به عنوان کتابهای بسیار بزرگ و گسترده‌ یاد می‌کنم. بسیاری از آنچه که ما در حوزه جنگ، شهادت، ایثار و احترام به شهیدان می‌خواهیم بگوییم ئر عکس‌های سعید وجود دارد.

میرهاشمی درباره نمایشگاه مطبوعات امسال تصریح کرد: نمایشگاه خوبی است و گستردگی فعالیت جوانان در این دوره باعث ایجاد نبوغ، خلاقیت و طراوت شده‌ است. مخاطبانی مثل من نیز از حضور این جوانان در حوزه‌های علمی و به خصوص رسانه‌ای احساس امید و رضایت می‌کند.





:: برچسب‌ها: انقلاب , کتاب , عکس ,
:: بازدید از این مطلب : 95
تاریخ انتشار : شنبه 15 آبان 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: